VODtéka 2022 - Maradványérték #7
2022. október 20. írta: thedirector

VODtéka 2022 - Maradványérték #7

Men

Ők

2022

men.png

Nagy a csata idén, hogy melyik rendező dob be több, nehezen vagy egyáltalán nem értelmezhető szimbólumot a filmjeibe. Jordan Peele vagy Eggers? Nos, utcahosszal nyert Alex Garland új, minden eddiginél elszállósabb filmje a Men. Harper (Jesse Buckley) egy abuzált kapcsolatnak a végén egy isten háta mögötti kis angol városkában próbál nyugalmat találni, hogy összeszedje magát. A gyógyulást azonban gátolja, hogy a városka férfi (kizárólag férfi) lakói nem viselkednek vele túl kedvesen. Majd rájön, hogy a terror itt is utoléri.  Előzetesen eljutottak hozzám már olyan hírek, hogy Garland ezúttal nem sok kapaszkodót ad, és jobb, ha az ember egy szimbólumrendszer elemző könyvvel kezd el nekiülni nézni. Magam is meglepődtem, hogy egészen követhető, finom metaforákkal árnyaltan mutatja be, hogy mennyire nehéz lerázni a régmúlt terheit egy embernek magáról. Aztán megérkezett a film utolsó felvonása, az utolsó félóra, amihez foghatót nagyon keveset láttam még eddig filmen. Az, hogy kiba gusztustalan még nem is írja le azt, amit valójában láttam. Nem érdekeltek már ekkor a biblikus kapaszkodók, a soha el nem múló bűntudat újra felszíne törésének rémképe. Nem érdekelt sem Jesse Buckley, főleg nem Rory Kinnear ihletett alakítása. Próbáltam csak túlélni és nem összehányni a kanapém. Érdekes, megosztó, elszállós film, fantaszikus képek és beteg zörejes-sound designe-nal. Az biztos, hogy nem lettem több a végén, viszont a látottak kisérteni fognak még egy ideig. Nem ez lesz girland Garland legmagasabban jegyzett filmje, de az egyik legbizarrabb, legbetegebb biztosan.

6.jpg

 

Lou

2022

lou-1024x587.jpg

Könnyű lenne rásütni, hogy szokásos Netflix film minőség, és mindenki menjen a dolgára. Alapvetően én is kicsit tanácstalan voltam írjak-e róla valami véleményt. Aztán azon kaptam magam, hogy pár nap után is eszem bejutottak jelentek a filmről. Mondjuk elsőkörben nem is annyira magáról a cselekményről, hanem inkább olyan hangulati pillanatképek ugrottak be. Tudniillik, a sztori szerint egy Lou (Allison Janney) egy idősebb harcedzett asszony, kutyájával éldegél egy isten háta mögötti kis településen, amelynek szomszédságában lakik albérlője, egy elvált nő a kislányával. Amikor valakik elrabolják a lányt, a mogorva, morózus Lou és az anyuka elkezdik felkutatni a nyomokat, és kitalálni kik és főleg miért vitték el a lányt. A dolgot nehezíti, hogy igaz ítéletidő csapott le a hegyekben. Nem egyszer ugrott be az a hasonlat, mintha a Rambót és a Gran Torinot keverték volna össze, csak ezúttal női karakterekkel. Janney csuklóból hozza a háta közepére kívánó kalandot kapó veteránt. Az egész alkotást végül is a szép fényképezés és az egészen tűrhető akció-thriller elemek viszik el a hátán. Még, ha amúgy messziről is ordítanak a kitalálható jelenetek és sablonok. Bátran ajánlom azoknak, akiknek éppen csak másfél órájuk van egy kis agykikapcs filmre, de többet nem várnak. Mondjuk a Netflixtől többet nem is nagyon kaphatnak.

6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://filmertek.blog.hu/api/trackback/id/tr3917958386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása