A Halloween véget ér
Halloween Ends
2022

Lehetett már érezni az előző (Kills) részben is, hogy Gordon Greenéknél a kezdeti – 2018 -as lendület kezd eltűnni a trilógia középdarabjában, de mégis Laurie háttérbe szorításával Mike kapott egy nagyobb figyelmet, meg a város lázadó lakói, akik önbíráskodásba kezdtek. A tragédia nyilván elkerülhetetlen, és most több évet ugrunk az időben. A film prológusa piszok erős, sokkoló és bevezetnek egy új karaktert. A gond nem is itt van, hanem a lezárás (ami szintén csak amolyan félig-meddig lett erős) és a bevezető közti majdnem másfél órában. Ugyanis a film itt látványosan összeomlik. Megszűnik létezni, mint horror, megszűnik létezi a pszichológiai vonulata, Jamie Lee Curtis próbálja menteni, de pár vérengzős részt leszámítva, és hogy most már tényleg véget ér (egy időre gondolom) más pozitívumot nehéz találni erre a felforgató darabra. Haragudni mégsem szeretnék rá, mert ugyan mondjuk ki: pocsék lett, de legalább próbálkozott valamivel. Nem jött be, de nem is lehet mindig hatost dobni.

A másik nővér
The Good Nurse
2022

Sokat lehet szidni a Netflixet, hogy mennyi középszart ad ki, de azért néha nekik is kiadhat egy -egy jobb darabot az élet. Már csak a nagy számok törvénye alapján is. Ez most A másik nővérnél lett tetten érhető. Charlie Cullen (Eddie Redmayne) kórházi ápoló, amolyan mindenki barátja. Nyugodt, higgadt, támogató és jól végzik a munkáját. Viszont mióta az új kórházban dolgozik kollégája, Amy (Jessica Chastain) viszont furcsállja, hogy túl sok a haláleset mostanában. Kiderül, hogy a nyomozók figyelmét is felkeltették Cullen előző munkahelyén is megsűrűsödő halálesetek és az a gyanú a férfi titkon inzulin túladagolással öli meg a betegeket. Amynek még jobban a férfi bizalmába kell kerülnie, hogy kiderüljön az igazság. Nem vagyok oda a kórházas filmekért, de azért meg kell adni, hogy eléggé izgalmasra sikerült Tobias Lindholm filmje. Én Eddie Redmaynenek finoman szólva sem vagyok rajongója, de azt el kell ismernem, hogy tud a csávó. Szuperül hozza a karakterét, Chastaint meg kár is külön kiemelni. Igazi macskaegér játék az övéké, és aki szereti a nyomozós, lebuktatós filmeket az fog mit élvezni benne. Csak megint az a baj, hogy pár perc híján két órára nyúlt a játékidő, de minek, ha a negyedét lealább nem sikerül kitölteni érdekes tartalommal.

A gyilkos járat
Bullet Train
2022

Amikor egy filmet a főszereplő ment meg a közepestől, az sokat elmond. Brad Pitt örömjátéka, egy amúgy tisztes akciófilmben. Egy több száz km/órával száguldozó vonaton kéne a Ladybug nevű (Pitt) bérgyilkosnak megszerezni egy fontos aktatáskát. A gond az, hogy a vonat tömve van olyan simlissel, bűnözővel, gyilkossal, akik szintén vagy a táskát, vagy Ladybugot akarják maguknak ilyen-olyan célból.
A felütés tehát pompás, a kivitelezés pedig korrekt. David Leitch rendező (Dead Pool 2, Hobbs és Shaw, és kezdeti John Wick) koreográfiái jók, a CGI megmosolyogtatóan béna. A humor kellemesen debil, a cameok meg ütősek. Bőven a szórakoztató faktorban marad, de azért sűrűn pillantgattam az órámra, hogy mennyi van még? Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy egy Guy Ritchie, Tarantino kaliberű vagány rendező kezében mennyire király lehetett volna az alapanyag, főleg ha kicsit kipofozzák a dumákat, kapnak vastagabb aláhúzást a fő karakterek és lehúznak egy kicsit a játékidőt, mert nem volt minden jelenete érdekes és annyira fordulatos, mint amennyire annak szánták.
