Relic
2020
Mi lehet rosszabb és félelmetesebb a gyilkosoknál, démonoknál, szörnyeknél és egyéb rémséges kreatúránál? Talán ha az embert örrgeségében foglyul ejti a saját elméje. Erre a felütésre épít meglehetősen hatásosan Natalie Erika James horrorfilmje, amely kompakt csomagban szabadítja ránk az érzést. Egy nagymama-anya-unoka hármas szembesül vele, hogy a mama többedszer kóborol el és jelenik meg a semmiből. Mivel elmúlt 80 éves a lánya és unokája hozzáköltöznek, hogy vigyázzanak rá. Viszont a helyzet koránt sem csak ennyi lesz.
Kár kerülgetni a kását, a Relic lényegében a Babadook és a Hereditary szellemi örököse, amely inkább bőr alá kúszó rémisztéssel, lassan építkező drámával és őrülettel szabotál, semmint undorítósággal vagy sokkolással. A film szimbolikája remek és az utolsó pár perc egészen döbbenetes és mesteri. A Relic a lassan gyilkoló film, amely csak kevés horror rajongónak adja meg igazán magán, de őket biztosan hanyatt vágja.
Freaky
2020
Azért is vontam össze ezt a két filmet, mert bár horror, mind a kettő egy jól ismert cselekményt forgat ki és építi fel a maga mesteri módján. a Freaky egy nagyon vicces, ötletes horror, amelyen a Happy DeathDay filmekért felelős Chris Landon készített és be kell látni, még ha nem is művészi értelemben vett zseni, de több, mint egy jó iparos a faszi. A Freakyt is képes a saját stílusára formálni, pedig a testcserés cuccokból van már bőven. Itt most egy sorozatgyilkos (Vince Vaughn) és egy csendes tini lány, Mill (Kathryn Newtonra érdemes lesz figyelni a jövőben) cserél testet.
A végzősök bálján úgy adódik a helyzet, hogy a két méteres, mamlasz, bivaly erős fickó, akit az egész város keres és a kellemes küllemű 50 kilós csajszi testbe bújt gyilkos játszik cica harcot. Míg előbbi a testét kéri vissza, utóbbi érthetően terülj terülj asztalkámat játszik gyilkos módra a sok tini közt. Az idő sürget, emiatt pedig a film nem ül le. Ha 24 órán belül nem cserélik vissza a testet, örökre úgy maradnak. Egy megzabolázatlan mozdony erejével száguldunk át a másfél órán, egyik vicces helyzetből a másikba és itt most tényleg jól működik a koncepció. Amikor véresnek kell lennie, az tényleg hányingert keltően az. De a viccek is ülnek, még ha az utolsó cselekeditig kitalálható mi is lesz. Vince Vaughn lubickol a tini kislány bőrében és eddig is tudni lehetett, hogy vicces a pasi, de most talán a legjobb. Simán meg tudnék kevesebb pontot indokolni, de az az igazság, nem mostanában szórakoztam ilyen jól filmen. Úgyhogy tartom a tétet.