Végtelen útvesztő
Escape Room
2019
Nem új keletű dolog a szabadulószobás vagy hasonló koncepciót feldolgozó filmek. Az új évezred elején a Kocka vagy a Fűrész filmek is a maguk beteg módján használták ki ezt. Másfél évtizeddel később már szinte minden sarkon valamiféle tematika köré épített ilyen szoba található, úgyhogy el tudjuk képzelni. Amúgy a horror sablonok rakétákat élesítették: Valaki egy rakás ember játékra invitál, ahol kiderül, hogy nem az aminek gondolták. Játéknak ez is játék, csak épp az életük a tét. Ahogy várható a rakás emberből elkezdenek így úgy elhullani a vesztesek. Egészen jó karakterek (akik persze ostobaságokat csinálnak sokszor), és annál is zseniálisabb feladványok, fejtörők teszik próbára a bandát. Őszintén én sokat nem vártam, de igen kellemes néznivaló lett a végeredmény, ami csak épp annyira banális, mint az egész ötlete. Annyira bosszantó a logikátlansága, mint az átlag horroroknak, mégis a koncepció sikeresen elszaggatja a filmet a célszalagig, ami ha nem is tépi át, de óvatosan azért átbújik alatta. Ja, és végre egy film, amit ritmusba, dinamikába és hosszba is igényesen készítettek el a maga bő másfél órájával.
Üveg
Glass
2019
Na eljutottunk oda, hogy Shyamalan már kis pénzből (nem a marketinget nézve, mert arra azért költöttek) is tud rossz filmet csinálni. A zseniális Sebezhetetlen és az oké Széttörve egy univerzumba helyezésének "bosszúállókosítása" elsülhetett volna jól. A fő, hogy itt csak elsült. De nem jól. Shyalamanra jellemző csavarosság, játékosság kiveszett. Pozitív, hogy ahogy 2000-ben most is másik oldalról fogja fel a szuperhősség kérdését, és itt még el is tud olykor bizonytalanítani, de egyszerűen nincs más szó: Shyalaman unalmas lett és takaréklángon égett. Ez utóbbi nem is baj, mert nem egy megalomán rendező, de érződik, hogy kínlódik, nyög a karakterekkel. Oda és úgy rakosgatja őket elméjének képzeletbeli sakktábláján, hogy végül kifusson valahova, de mellőzi a csibészséget és főleg a logikát. Bruce WIllis szarrá unja magát. Megint. James McAvoy meg borzasztó maníros, de menti a menthetőt. Tulajdonképpen Ő meg a fényképezés és valamennyire a felvezetés az értékelhető a filmben. A többi felejtős.