Még ugyan csak március van, de nem nagyon tobzódunk a jobbnál jobb filmekben. Az Oscar filmeket kivéve (amik ugye tavalyiak), ezért most összeszedtünk 15-öt, amit mi várunk nagyon idénre. Még összelehetne ugyanennyit legalább, de talán az alábbiakat néznénk meg már most, ha lehetne. A sorrend nem megjelenés és nem várakozási sorrendet hivatott mutatni.
1. Mad Max - A harag útja (dir. George Miller)
Ritkán van az, hogy gyakorlatilag a komplett közönség egyöntetűen ölel keblére egy filmet, már az előzetesek alapján. Fogalmunk sincs, hogy milyen lesz a Tom Hardyval és Charlize Theronnal felfegyverzett új Mad Max film. Simán benne van, hogy el fog csúszni (rengeteg forgatási hiba és az előzetesen nem működő, kissé billegő jelenetekről adott rémhírek megerősíthetik ezt), de az is, hogy az év legszórakoztatóbb agyatlan látványfilmjét kapjuk. Állítólag a filmben 16 mondata van Maxnek, na meg kb. 1,5óra összefüggő akció opera. Nagyon nagyok az elvárások a filmmel kapcsolatban, és mondom, ritkán van az, hogy egy előzetes után azonnal rám jön a "látni akarom" érzés.
2. It Follows (dir. David Robert Mitchell)
Mert mostanság kicsit megint elkezdtünk bízni a horrorfilmekben. A Babadook csont nélkül az egyik legjobb atmoszférával rendelkező para film volt hosszú idő óta. Hasonló bravúrra számíthatunk az It Follows esetében is. A történet szerint egy nemi úton terjedő betegség áldozatait valami nyomasztó, megfoghatatlan lény kezdi el üldözni. Csak az szabadulhat meg tőle, aki továbbadja másnak, így máris új értelmet nyer a szex a horrorokban. Jó kis zsánerkifacsarásnak tűnik a mozi, és odakünn már egy ideje nézhető, a kritikák kb. az egekig magasztalták, szóval várjuk az új horror nagyágyút.
3. The Revenant (dir. Alejandro González Inarritu)
A nem egész egy óra alatt háromszoros Oscar díjas rendező újabb nagy dobásra készül. Ezúttal Oscart neki Capriot rendezi. 1823-ban járunk és a színész egy Hugh Glass nevű prémvadászt alakít, akit egy medve megskalpol, társai (köztük Tom Hardyval) kirabolják. A férfi csodával határos módon túléli a támadásokat, és bosszút esküszik a férfiakon. A Birdman Oscar díjas rendezője jó eséllyel egy év múlva megint a gálán fog ücsörögni, Emmanuel Lubezki operatőr társaságában, aki ezúttal nem a végtelen snittjeivel borzolja a szakma kedélyét, hanem azzal, hogy természetes fénynél filmez, ami egy igazi rémálom.
4. The Walk (dir. Robert Zemeckis)
Épp ideje volt, hogy Zemeckis úr újabb filmmel jelentkezzen. Noha, a 2000-es évek nagy motion capture-ös idő tékozlásai miatt kicsit haragszunk rá, azért a Vissza a jövőbe, Számkivetett, Forrest Gump rendezőjének új filmjére mindig kíváncsiak vagyunk. 3 éve már végre visszatért egy egészen korrekt élőszereplős filmmel (Kényszerleszállás), az igazi nagy dobásának a The Walk tűnik. Philippe Petit, azzal vált híressé, hogy 1974-ben a WTC közé kifeszített drótkötélen átsétált. Állítólag technikailag nagyon ott lesz a film, és Joseph Gordon Levitt-et is mindig szeretjük a vásznon látni, úgyhogy várós.
5. Sicario (dir. Denis Villeneuve)
A kanadai úriember komoly konkurencia lett hirtelen a thriller fejedelmének, David Finchernek. Persze nem szó szerint, de a Fogságban című 2013-as filmjétől a gatyánkba csináltunk (és bár sok film ínyenc megtette ezt már 2010-ben is a Felperzselt föld című mozija kapcsán). Új filmjében is marad a thrillernél műfajánál. Egy tucsoni rendőr szövetkezik két zsoldossal, hogy egy hírhedt mexikói drogbárót levadásszanak. A színészgárda tagjai Emily Blunt, Josh Brolin és Jon Bernthal.
6. Agymanók (dir. Pete Docter)
Egy kislány életét az agyában lakó érzelmek határozzák meg, akik személyként vannak jelen. Minden döntést, viselkedést ők befolyásolnak, ahogy az egymással kialakuló kapcsolatuk is. A Disney-Pixar a pletykák szerint annyira betalált a tutiba az Inside Out c. filmjükkel, hogy már most megelőlegezték neki az Oscar jelölést. Ugyan kicsit korainak érezzük, de kb. a Stúdió valaha készült legjobb animációs filmjének tartják. Azért ez egy Toy Story - Bogár élete - Némó - Hihetetlen család stb... tengelyen is pokoli erős hír, nem pláne az a magabiztosság a Disney részéről, hogy Cannes-ba is viszik a mesét. Most kezdett el érdekelni az Agymanók.
7. Trumbo (dir. Jay Roach)
Jay Roach ugyan nem mondható valami hú de komoly alkotónak, ám most nagyon is komoly filmet pakolhat végre le, az egykori Austin Powers, Apádra ütök rendezője. Dalton Trumbo híres hollywoodi forgatókönyvíró-rendező volt, ám a 40-es években McCarthy komoly paranoiával állt a vélt/valós kommunistákhoz, ezért minden eszközzel harcolt ellenük. Trumbo-t és másik 9 embert letartóztattak, ám jegyzeteik megmaradtak az utókornak. Dalton Trumbo-t a Breaking Bad főszereplője Bryan Cranston játssza, úgyhogy lehet reménykedni egy jó kis drámában.
8. Joy (dir. David O' Russell)
Szinte már tény, hogy ha Russel film, akkor az Jennifer Lawrence film is. A színésznő első Oscarját összekalapáló rendező ezúttal is igaz történet alapján dolgozik. A Long Island-i egyedülálló, gyermekét egyedül nevelő anyuka történetét meséli el, aki hamar az egyik legnagyobb vállalkozó lett csodafelmosójának hála. Russel ugyan kihagyott egy évet most, de 2010 óta az összes filmjével eljutott az Oscarig (25 jelölés, 3 színészi díj), szóval nem kételkedünk, ezúttal is valami jót várhatunk, Lőrinc kisasszonyt meg ki ne látná szívesen?
9. The Sea of Trees (dir. Gus Van Sant)
Azt hiszem Gus Van Sant-nek is nagyon elkellene már egy újabb "karrier indító" mozi, mert az elmúlt években nem igazán akart összejönni az új Sant csoda, amit elért már a Good Will Hunting-gal és az Otthonom Idaho-val. Ezúttal McConaugheyt rendezi, aki japán öngyilkosok erdejébe megy, hogy véget vessen életének, ám ott találkozik egy másik hasonló cipőben járó férfival. Várhatóan megint nem túlzott akcióval fog varázsolni a rendező, hanem szép, őszinte pillanatokkal. McConaugheyben pedig most már le lehet írni nyugodtan: Bízhatunk.
10. Star Wars - Az ébredő erő (dir. JJ.Abrams)
Most komolyan, mit írhat egy egyszeri filmszerető egy ilyen cím után? Előre borítékolható, hogy az év legnagyobb durranása lesz a 10 év után visszatérő, új trilógiát indító Csillagok háborúja film. Persze az első teaser esetében sokan már kongatták a vészharangot, meg valamennyi baljós előjelet (árnyat?) jelenthet a tini szereplőgárda és a Disney, de kérem! JJ. Abrams, egy rakás - tényleg fiatal, de - jó színész, és a Disney már egyszer nagyon bemarkolt egy stúdió felvásárlásával (khm Marvel). Tényleg mellé lehet lőni?
11. Steve Jobs (dir. Danny Boyle)
Nem titkolom és sosem titkoltam, hogy a Social Network nálam a 2010-es évek legjobb filmje, így elég nagy elvárásokkal állok egy másik zseni életrajzi filmjéhez is. Sajnálatomra a projektre kiszemelt David Fincher lemondta a dolgot, viszont maradt Aaron Sorkin író, aminek viszont lehet örülni. Fincher helyét Danny Boyle (Trainspotting, Gettómilliomos, 127 óra) vette át. Erre mondják, hogy minőségi csere történt. Szóval várhatóan elég pattogós, dögös filmre kell készülni. A másik sokáig húzódó kérdőjel természetesen az Apple atyja, Steve Jobs szereplőjének kiválasztása volt. Egy ideig úgy volt, hogy Christian Bale játssza, majd jött DiCaprio, de végül a befutó Michael Fassbender lett. A film pedig komolyan számol az Oscar lehetőségével, erre enged következtetni az októberi (fesztivál szezonos) amerikai premier.
12. Aloha (dir. Cameron Crowe)
Cameron Crowe mindig is egy csodálatraméltó, tisztalelkű rendező volt, és új filmjében, az Aloha-ban sem igazán kockáztat nagyot. Bradley Cooper, Rachel McAdams és Emma Stone lesznek a történetünk főszereplői. Egy szerelmi háromszögnek leszünk majd a szemtanúi. Cooper egy katonai vállalkozót alakít, akit Stone kísér el, ám Hawaii-on összefutnak a férfi gyerekkori szerelmével, McAdams-szel, szóval várhatóan egy könnyű, vicces, romantikus, de remélhetőleg nem teljesen sablonos, giccses filmet kapunk. 4 éve már volt egy csodás filmünk, ami Hawaii-on játszódott (Utódok), reméljük idén tovább bővül a sor.
13. A gyűlöletes nyolcas (dir. Quentin Tarantino)
A tavaly év elejei Tarantino hiszti után (valamelyik színész ügynöke kiszivárogtatta a film forgatókönyvének alfa változatát), nyáron bejelentette, hogy mégis elkészíti a The Hateful Eight-re keresztelt új filmjét. Egy nagy hóvihar elől kocsmába menekülő fejvadász és foglya történetét meséli el a kult rendező, egy csomó marcona legénnyel egyetemben. Inspirációként Kuroszava Hét szamuráj című filmje, és a Hét mesterlövész inspirálta, vagyis bizonyosan lesznek megint kikacsintások. Na meg persze sok duma, baromi jó zenék és jelenetek. A főszereplők között ott lesz Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Tim Roth, Michael Madsen, Bruce Dern stb.. igazi Tarantino best of.
14. Holnapolisz (dir. Brad Bird)
Az év egyik meglepetését várom pozitív értelemben a Holnapolisz, vagy ahogy most többen ismerik még Tomorrowland című Brad Bird (A hihetetlen család, MI 4.) mozitól. Casey (Britt Robertson) és Frank (George Clooney) egy olyan térben és időben meghatározhatatlan helyet keresnek (Holnapoliszt), amelyet egy kitűző megérintésével érnek el. A történetről sokat még nem árultak el, de az első előzetesek lenyűgöző képi világgal és csodás ötletekkel kecsegtetnek.
15. Spectre (dir. Sam Mendes)
Mostanság már lehet látni pár forgatási képet, videót az új James Bond kalandról. Ausztriában kezdtek, úgyhogy jó kis bondos síelős akció tuti lesz. Egyébként természetesen sokat nem tudunk még, a 007-et elegánsan elhagyó Spectre c. filmről. Annyit ugye már igen, hogy egy gonoszokat magába foglaló szervezet neve. A színészgárdáról viszont annál többet. Craig visszatér Bondként. Bond lányok Léa Seyodux és Monica Belucci. Gonoszok pedig minden bizonnyal Christpoh Waltz és Dave Bautista lesznek. Rendező marad Sam Mendes, aki a Skyfallal iszonyat magasra tette a lécet, operatőr viszont ezúttal nem Deakins, hanem Hoyte Van Hoytema lesz (A nő, Csillagok között).
Ti mit vártok a legjobban?