"A fiaimért mindent!"
2015. július 29. írta: thedirector

"A fiaimért mindent!"

Akihez beszél a föld

The Water Diviner

2015

Nem. Ez nem Lancelot, a jós 10 éves különkiadásának filmje, hanem Ausztrália egyik becses kincsének, Russell Crowe-nak a rendezői bemutatkozása, és egyik passion project-je.

ryan-corr-and-russell-crowe-in-the-water-diviner.jpg

Aki ért az emberek nyelvén

Mr. Crowe nem csak a rendezést vállalta el, de a főszereplő Connor szerepét is magára osztotta. A férfi három fia elmegy az első világháborúba harcolni: Telik az idő, és 1919-ben a Gallipoli csata után (ahol az antant csapatai próbálták meg Isztambult és a Dardanellákat elfoglalni, hogy Törökországot semlegesítsék a háborúból) a fiúk nem jelentkeznek. Apjuk már beletörődött az elkerülhetetlenbe, hogy nem látja többé a fiait, ám abba nem, hogy a megfelelő temetési szertartás nélkül kelljen búcsúznia tőlük. Szerencséjére pont felállítottak egy bizottságot, akik a csata területén próbálják a holtakat felkutatni és azonosítani. Connor azonban lassúnak és túlságosan leszabályozottnak találja a műveletet, ezért személyesen próbál meg képességeivel segíteni a csapatnak.

russell_crowe_i_the_water_diviner.jpg

Russell Crowe első filmje éppen nem lett túl nagy durranás (azért az Ausztrál filmakadémia imádta), de szerencsére nem is lehet bukásról beszélni. Lássuk min lehetett élvezkedni és mire fanyalogni. Essünk túl a rosszabb dolgokon. Russelt nem volt elég bátor. Vannak a filmnek tök jól működő elemei, és kár volt szerelmi szállal, illetve Olga Kurylenko családi drámájával sok sok percen át fárasztania bennünket. Pont ennyire nem tetszettek a néhol szentimentalizmus határát súroló flashbackek.

dlnow_ph_waterdiviner_042015.jpg

Viszont ki mást lehetne elképzelni egy ilyen férfias, szomorú, drámai és történelmi filmben, aki kutyaszemével néz, lesz előttünk az igazság bajnoka, a nyugalom és a beletörődés példaképe. A férfi, az apuka, a mentor és a harcos egy személyben, ha nem R.Crowe? Na, ugye, hogy nem lehet mást elképzelni ebben a projectben. Kár is volna, mert Russel jó. Figyelt a férfi lélek rezdüléseire, és bár nem lesz giccses a film, mégis sikerült elérnie, hogy kicsit elérzékenyüljünk. Pontosan tudja, hogy mikor van szükség a csendre, mikor van értelme magyarázatot adni a dolgokra és mikor és hogyan kell hatni az emberre. Majdnem végig határozottan vezeti végig a történetet. Nem ítélkezik a filmben, ami nekem külön tetszett és nagyon hiányzott már. Hasonlóan Terrence Malick Az őrület határán-jához, itt sincs jó vagy bűnös. Harcoló felek vannak, erényekkel és hibákkal. A film operatőre az a Andrew Lesnie, aki sajnos nemrég hunyt el. Ez az utolsó munkája, és bizton állítom, a képek megszólalnak. Egyszerűen csodásak. A zene nem kevésbé. Ludovico "mindenkiazéletrevalókbólismer" Einaudi.

Összegzés: Szép, férfias történelmi dráma, közepesen jól megírt történettel és karakterekkel. Russel első rendezését nagyjából a Ryan Gosling - Angelina Jolie-nál jobb, de Ben Affleck- Clint Eastwood - Kevin Costner csoportnál valamivel gyengébb szintre pozícionálta. Csak rajta múlik, merre dől a mérleg. Mi bizakodunk, mert ez elsőre egyáltalán nem szégyenteljes munka.

Értékelés: 7/10

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmertek.blog.hu/api/trackback/id/tr777647544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása