Legjobb képregényfilmek
2012. március 27. írta: thedirector

Legjobb képregényfilmek

Legjobb képregényfilmek



Ha a képregény szóba jön, valószínűleg mindenkinek elsőre Pókember, Batman vagy az X-menek ugranak be, ami természetes, de valóban ők a legjobbak? Idehaza kicsit le vagyunk maradva, és olyan címek, amik pl. Amerikában már nagy sikernek örvendenek a papírokon, nálunk kevesen ismerik, kivéve persze az igazi képregény fanatikusokat. Ennek köszönhető, hogy vagy nagyon későn vagy egyáltalán nem jutnak el a lefordított rajzos lapok. Mégis valahogy idehaza is a köztudatba kerülnek a hype-osabb darabok, ez pedig a filmeknek köszönhető. Régen ez a trend nem volt ennyire jelen mint ma. A 2000-es évektől Hollywood rájött, hogy nem kell igazán nagyot kockáztatnia (és nem is mer, maradjunk ennyiben), elég ha csak vesznek egy híres és kedvelt képregény(hős)t, és átültetik a vászonra. Az emberekre amúgy is jobban hat a mozgókép. Ott a kedvenc karakter amit eredendően egy kedvenc színész is eljátszhat, látványosan, mi kell ennél több? Hát mondjuk sokszor egy épkézláb történet és karakterábrázolás. Nagyon sokszor képes mellélőni az amerikai álomgyár ha képregényfilmekről van szó, de szerencsére akadnak jócskán olyanok is, amik baromi jól sikerültek. Most őket veszem gorcső alá. Persze a lista szubjektív és nem is kívánom őket sem minőségi, sem kedvelési, sorrendbe állítani.
 

Pokolfajzat
Mike Mignola elméjéből kipattant vörös démoni lény a Dark Horse füzetekben landolt elsőnek, majd 2004-ben találta meg a filmvásznon a helyét.
Miért jó? A Hellboy igazán attól jó, hogy egy olyan egyedi látásmódú rendező (Guillermo Del Toro) nyúlt hozzá, aki végig a kezei között tudta tartani a szereplőit. Hellboynak olyan emberi arcot tudott varázsolni, amely bár sokszor szerethető, mégis ránézve inkább kerülnénk. A film hangulata is pazar, látványos, riasztó, változatos és még a szereplők sem rontják el. Amikor kell komoly, amikor kell vicces és tényleg nagyban köszönhető a film sikere annak, hogy a karakter igazi egyéniség lett.

Watchmen  - Az őrzők
Az őrzők 1985-ben játszódik egy fiktív történelmű Amerikában, ahol Nixont ötödszörre választják meg  elnöknek, a szuperhősök jelenléte elfogadott, és az Oroszok folyamatosan fenyegetik a jenkiket. Épp ezért is, a két nagyhatalom közötti viszony pattanásig feszült, a világ a nukleáris katasztrófa szélére sodródott, s mindezt mintegy mérve, a Végítélet órája folyamatosan éjfél előtt öt percen áll.
Miért jó? Egyszerűen ez a film (és a képregény is) fantasztikusan intelligens és szerteágazó. Annyi mondanivalóval és cselekménnyel, hogy Snyder(rendező) csoda, hogy bele tudta tuszkolni 3órába. Ja várjál. Nem is tudta. Az ultimate cut verzió több mint 3,5órás. Volt szerencsém olvasni a képregény első felvonását (a háromból) és gyakorlatilag forgatókönyvként használhatták Snyderék. Még sokszor a beállítások is ugyanazok a filmben, mint a füzetben. Amúgy látványos, epikus, izgalmas, egyedi látásmódú film, amilyen a képregény is. Ott a helye a legjobbak között.

A Vasember
Ha már eddig kimaradt a Marvel, akkor velük folytatjuk. Vasember 1963-ban jelent meg a papíron és egycsapásra közkedvelt hős lett. Köszönhető ez Tony Stark karakterének.
Miért jó? Erre mindenki egyformán tudja a választ. Azért mert Stark ARC! Talán a legnagyobb forma a palettán. Egy igazi szarokbele playboy, egy übercool pofa, akin akkor is nevet az ember, amikor úgy ül oda, hogy "ez a film szar lesz". Tény, hogy én annyira nem dobtam hanyatt magam a történettől (2008-as filmről beszélek) és a látványban is jócskán többet ki lehetett volna hozni, de ez a film működik, a karakterek élnek és az egész összeállt valami olyanná, amit más hőssel nem lehetett volna így kivitelezni. Mégegyszer: Tony Stark az ARC!

A Sötét Lovag
Bob Kane és Bill Finger alkotta meg a szárnyas igazságosztót még 1939-ben. Azóta megélt a frencsájz 6 filmet (7.készül) és tucatnyi rajzfilm adaptációt is.
Miért jó? Nehéz helyzetben vagyok, mert igazából én magam sem tudom, hogy melyik a jobban sikerült film: A kezdődik vagy ez? Végül azért döntöttem emellett, mert Nolan képes volt még színesebbé tenni a fő gonoszokat. Ez a film sem hibátlan, viszont nem akarunk benne hibát keresni. Pazar látványvilágú, érzelmes és intelligens történetű, hibátlan szereposztású (kivéve talán Maggy G.) film. Amely képes volt felállni a padlóról a két elcseszett homoszexuális rész után, és akiknek itt jár az igazi köszönet az a Nolan fivérek, amiért nem csak, hogy a padlóról felállították a Denevérembert, hanem egy jól irányzott mozdulattal a levegőbe is dobták és Ő azóta is szárnyal a magasban. Képregényfilm etalon!

Sin City
Frank Miller sokkoló hangulatú fekete-fehér képregénye, amelyet Robert Rodriquez és Quentin Tarantino ültetett át a film vászonra.
Miért jó? Ez a film tényleg sokkoló hangulatú és veszettül erőszakos. Olyan mint a képregény. Az egész annyira baromira jól néz ki, hogy nem lehet nem szeretni. Egy az egyben olyan a látványvilága, mintha csak a füzetet látnánk. A filmet "színesíti", hogy 3 különböző történetet mond el, amik egymáshoz is kapcsolódnak így mindegyik sztori kap nagyjából 45percet. Mintha rövid kis sorozatokat látnánk és persze időben-térben meg is bontják ezt az egészet. Ha nem lenne elég a remek sztori és látvány annyi sztárt pakoltak bele a filmbe, hogy öröm nézni, pl. Bruce Willis, Mickey Rourke, Clive Owen, Brittany Murphy, Rosario Dawson, Eliyah Wood, Josh Hartnett, Nick Stahl stb.... Nagyon várjuk a 2.részt kedves Quentin, igen már 7.éve...

A Megtorló
2004-ben egy fura vállalkozásnak lehettünk a szemtanúi. Sokan úgy gondolták, hogy ezt a képregényt nem lehet normálisan átültetni a mozivászonra(ennek láthattuk már jelét Lundgrennel anno), és meg fog bukni. Meg is bukott. Pedig...
Miért jó? Oké, bevallom, ez a film nagyban támaszkodik az érzésekre. Kétségtelen, hogy minőségben fel sem veheti a versenyt a fentebb említett filmekkel, de!! Van ebben az egészben valami, ami miatt egyedi és kiemelkedő. Ez pedig akárhogy csűröm csavarom, a szomorúság. Ami nagyon el lett találva, az az önsanyargatás, a bosszúállás, és az egésznek a sötét-szürke és riasztó világa. Frank Castle-nek nincs semmi egyedi képessége, csak egy megtört ember, aki mindenét (és itt tényleg mindenét) elvesztette, talpra állt és bosszút áll. Tény, hogy lerí az egészről az alacsony büdzsé és, hogy a színészek is gyengék, mégis az atmoszférája beszippant és a történt is elég jó a maga módján.

X2
Nekem 2000-ben az első X-men film volt, amit láttam képregényes témában, és azonnal megkedveltem. Voltaképp azóta mindegyik része tetszett, kivéve a Farkasos rész.
Miért jó? Azért mert itt aztán lehet tobzódni a hősökben. Nagy múltú képregény sorozat, amit sikerült közel tökéletesen átültetni. Mindegyik része kellően grandiózus és egyedi. A történet mindig rendben volt  és a színészek is jól teljesítettek. Plusz ez a kívülállók vagyunk vagy sem téma, mindig izgalmas egy picit. Ezeket a filmeket az idő érleli és csak egyre jobb lesz, ahogy telik az idő.

V, mint Vérbosszú
Ha azt mondtam, hogy a Watchmen az inteligens, akkor a V az elgondolkodtató és átérezhető mozi. Főhőse, a magát V-nek nevező rejtélyes idegen a négyszáz éve kivégzett lázadó, Guy Fawkes álarcát viseli, aki fel akarta robbantani a Parlamentet. V története a közeli jövőben, Angliában játszódik, ahol diktatúra az úr.
Miért jó? Mert a néző választás elé van állítva. V most szabadságharcos vagy terrorista. Nagyon vékony a határ itt. Emellett kalandfilm, scifi, fantasy és akció. Régen született ennyire elgondolkodtató film képregényből. A hangulata is teljesen rendben van. Kékes, hideg és félelmetes. A kijárási tilalomtól az agymosásig át minden. Wachowskiéknak jár a plusz pont, amiért sikerült ennyire életszagúnak megcsinálni.

Constantine, a Démonvadász
A Vertigo Comics képregénye, amelyből Francis Lawrence készített 2005-ben filmet.
Miért jó? Címszereplőnk, a láncdohányos Constantine (Keanu Reeves) fiatalon öngyilkosságot kísérelt meg, és mivel ez Isten szemében halálos bűn, úgy próbál meg a Mennyországban helyet biztosítani magának, hogy démonvadászként szolgálja az Urat. Ezek után van még kérdés? Egy ember aki a poklot úszta meg, hogy pokolba taszítsa a gonoszt, oda ahová való. A Contstantine brutálisan kemény és piszkos film, ami igazából egy ízig vérig képregény csak a főszereplő nem egy ízig vérig hős. Nehéz megfogalmazni, hogy mi a jó ebben a filmben. Talán az a megosztottság, ami a vallásban. Valaki vagy hisz, vagy nem. Ez meg vagy tetszik valakinek, vagy sem. Mindenesetre egyedi hangulatú film , meg kell hagyni.

Asterix és Obelix
Számomra egy A&B film létezik, az 1999-es (tudjátok, amit minden Húsvétkor játszik az RTL vagy TV2). A nagyszívű gallok első kalandjára 1959-ben került sor francia nyelven.
Miért jó? A bája miatt. Kétségtelen, hogy csakúgy , mint a Megtorló esetében itt is valami plusz miatt, lett kiemelkedő. Aranyos kalandfilm fantasy elemekkel, remek színészekkel és történettel. Csodaszép tájképekkel. Ki ne erre gondolna egyből mikor azt hallja, hogy "büdös a hal, friss a hal"? Na ugye. Kevés képregényfilm képes ennyi ideig emlékezetes lenni. Szíve van ennek a műnek és értékes film. ÉRTÉKES.


Egy kis plusz: Bár mindenki néz vagy nézett ilyen filmeket, egy valamire felhívnám a figyelmet. Ne gondoljuk, hogy ezek a filmek és képregények nem képesek befolyásolni az embert. Sajnos nagyon is megvan a hátránya (ahogy van előnye is). Az ilyen filmeknek sokszor az az üzenetük, hogy van egy krízis helyzet, vagy megoldandó szituáció, amit csak és kizárólag egy magasabb rendű ember(szerű) képes megoldani. Te akinek semmid nincs, egy jelentéktelen "statiszta" vagy az életben, és hagyjad, hogy majd más megoldja helyetted a problémád. Ez sajnos arra sarkall sokakat (igen hidd el tudat alatt), hogy maradj a valagadon és bízd rá magad másra. Vagyis lény cselekvőképtelen, és ne old meg a problémád. Ez egy kisgyerek számára is át fog jönni tudat alatt, úgyhogy ezzel óvatosan kell azért bánni!

Akik még említésre méltók: Pókember 2., 300., Walking Dead, Kick/Ass

 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmertek.blog.hu/api/trackback/id/tr704344115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása