Kylo Ren és Black Widow az év egyik legjobb filmjében válnak
2019. december 09. írta: thedirector

Kylo Ren és Black Widow az év egyik legjobb filmjében válnak

Házassági történet

Marriage Story
2019

Közhelyes kezdet, de elválni sosem kellemes. Mármint nem csak abban az értelemben, ahogy manapság gondolunk egy válásra, hanem úgy szó szerint elvágólag valakitől külön lenni, aki addig az életünk része volt. Ezeket a témákat jól körüljárták már a filmesek. Pl. Noah Baumbach is, aki ezt a filmet is jegyzi. Láttuk már milyen az elválás gyerekek szemszögéből, és most megnézzük tőle milyen átélni a felnőtteknek.

screen-shot-2019-10-17-at-11_15_01-am.png

Részben (erősen részben) saját válásának terápiáját dolgozta fel Noah, aki 2013-ban vált el akkori feleségétől Jennifer Jason Leightől. Ahogy arra számítani lehetett a válásban éppen, de csak éppen annyira, hogy azért zavaró legyen a férfival szimpatizál. Mert, hogy egyébként a témáját tekintve a Házassági történet nem egy megterhelő film. Mind a két főszereplőnk (Charlie és Nicole Adam Driver és Scarlett Johannson bitang erős tolmácsolásában) szerethető ember. Mind a kettejük motivációja érthető, mind a két fél álláspontja védhető és egyben támadható is. A válásuk alapvetően nem is okozna akkora problémát, ha nem lenne ott Henry, a közös fiuk. Akire mind a ketten igényt tartanának. Baumbach mégsem kezdi meg keményen a filmet. Normális keretek között, az alap súrlódásokat leszámítva zajlik a különélés, a felügyelet a gyerek felett, mígnem belekontárkodnak az ügyvédek.

marriage-story-1_1ncj.jpg

Ha van a filmben igazi nehéz és súlyos rész az ez. Amikor jönnek a pénzéhes, mézes-mázos, mindenből presztizst csináló ügyvédek és elszarnak mindent. Döbbenetes, hogy milyen iparág és milyen mocskolódós, mindenre felkészült szakma épült ki az ilyen helyzetekre. Pedig Charlie és Nicole átlagos élete ordított volna az átlagos elválásáért. Hiszen tudjuk, fiatalok, bohémok és színész szakmában dolgoznak, tehát kódolva volt, hogy a karrierek és egók közbe fognak szólni a boldogságukba. Kellemetlen, de hát nem lehet mindig hatost gurítani, így benne van, hogy egy idő után összefésülhetetlenül eltávolodnak egymástól.

unb_unit_09413_rgb_0.jpg

Az igazi tombolás pedig akkor veszi kezdetét, mikor Laura Dern és Ray Liotta gátlástalan ügyvéd karaktere azt csinálja, amit ilyenkor szokta. Összeugrasztják a váló feleket, majd ők belovagolnak a fehér paripán igazságot tenni. Persze zsíros dollár ezrekért. A saját nagy pillanataikat pedig nem csak a mellékszereplők, hanem bizony a főszereplőink is megkapják a film egy bizonyos pontján. Van egy akkora veszekedésjelenet, úgy kb 10 percben, amiben Driver és Johannson kis túlzással kifújja a szakma orrát. Elképesztő érzelmek, indulatok törnek felszínre. Az összes sérelmet, fájdalmat és hibáztatást beleordítják egymás képébe, hogy látványosan törjön össze minden köztük. Érjen véget végérvényesen a közös életük. Ez fájdalmas. Hiába gyengéd, élettel teli és nem katartikus alapvetően a film. Ez az egy jelenet húsba vágóan erős és életszagú.

Összegzés: Hiába realista, már már dokumentumfilm szerű a film, igazából nem lehet rá azt mondani, hogy egy NAGY film. Mindent a gyerek elhelyezésre épít fel, nem látjuk igazán min romlott el végérvényesen az egész. A nagy veszekedés jelenet ül, de nincs meg benne az a nagy ív, mint volt az a Boyhood-ban, vagy a La La Landben. Remek film, de inkább egy fontos és jó történet két iszonyat jó színész alakításában.

8_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://filmertek.blog.hu/api/trackback/id/tr9915344496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.